Saturday 15 October 2011

Masakan Saya

Memasak terutamanya membuat kek, roti dan biskut merupakan perkara yang saya akan lakukan pada waktu lapang. Hobi memasak ini memberikan kepuasan kepada saya apalagi jika hasil masakan saya itu digemari dan mendapat pujian daripada suami dan anak-anak saya. Memasak juga memberi sumber pendapatan tambahan kepada saya kerana hasil air tangan saya bukan sahaja disukai oleh keluarga tetapi rakan-rakan dan jiran tetangga. 

Memasak perlu ada jiwa. Barulah terbit rasa dan kepuasan dalam masakan. Hobi memasak terbit dalam jiwa saya sejak dari zaman kanak-kanak lagi. selalu main masak-masak bersama kakak yang pada masa itu awal remaja apabila ibu tiada di rumah. Habis kami kerjakan gula, tepung, marjerin dan apa saja bahan mentah ibu di dapur. Hehehe...sangat seronok apabila ujikaji kami menjadi. Bila menjadi kami hidangkan pada ibu apabila dia balik kerja...berbunga hati bila ibu ayah puji..tapi....bila tak menjadi, takut kena bebel...apalagi kami bungkus dan buang dalam tong sampahlah. Nakal juga saya ni kan. 


No comments:

Post a Comment